Студенти ЕГФ ЗНУ навчалися особливостям арт-терапії

Фото 05.05.17, 09 51 25

На Економіко-гуманітарному факультеті Запорізького національного університету у місті Мелітополі відбулося відкрите заняття з навчальної дисципліни «Психологія особистості», присвячене прикладним питанням арт-терапії. У заході взяли участь студенти спеціальностей «Фізична реабілітація» та «Дизайн».

На занятті розглядалося таке направлення арт-терапії, як лялько-терапія – виготовлення студентами власноруч ляльки-мотанки.
Юлія Анатоліївна на початку відкритого заняття ознайомила студентів з історією виникнення та сакральним значенням ляльки-мотанки, її різновидами та технікою виконання. Студенти дізналися, що лялька-мотанка була й іграшкою, й родинним оберегом: захисницею від усіляких хвороб, символом щасливого подружнього життя, берегинею домашнього вогнища… В українській хаті можна було побачити й ляльку-немовля, що виконувала роль оберегу для маленької дитини, й бабу-берегиню, котра захищала увесь рід, й наречену, головним призначенням якої було привести до хати доброго чоловіка для молодої дівчини.
З’явилася лялька-мотанка ще в дохристиянський період і робилася з найпростішого матеріалу – сіна, клаптиків тканини, ниток, стрічок. Свою назву отримала лялька-мотанка від слова «мотати» (ляльку слід було мотати з ниток, або з тканини).
Опанувати технологію виготовлення ляльки-мотанки мала за обов’язок кожна українська дівчина, так як вишити рушник собі на весілля чи знати свій родовід до 7 коліна. І неодмінно дівчина це робила у гарному настрої, з чистими та світлими думками та молитвами. Створювати ляльку-оберіг можна було лише вдень (в світлий період доби) та в холодну пору року. А в святковий (релігійний) день, у середу чи п’ятницю таке зайняття вважалося великим гріхом. Також студенти дізналися, що процес «мотання» ляльки вважається гарним психотерапевтичним засобом, який допомагає заспокоїти нервову систему, зарядитися позитивною енергією та привести всі думки свої до ладу. Викладач зауважила, що лялька, зроблена власноруч, сповнена позитивної енергії, любові і тепла.

Далі студентам було продемонстровано, як правильно слід мотати українську національну іграшку-оберег, після чого вони перейшли до процесу її створення.

Арт-терапія може використовуватися як у вигляді основного методу, так і як один з допоміжних методів. Виділяють два основні механізми психологічної корекційної дії, характерних для методу арт-терапії.

Перший механізм полягає в тому, що мистецтво дозволяє в особливій символічній формі реконструювати конфліктну травмуючи ситуацію і знайти її вирішення через переструктурування цієї ситуації на основі креативних здібностей суб’єкта. Другий механізм пов’язаний з природою естетичної реакції, що дозволяє змінити дію афекту «від болісного до того, що приносить насолоду». У психотерапевтичному контексті можна сказати, що заняття образотворчим мистецтвом носять спонтанний характер – на відміну від ретельно організованої діяльності з навчання пацієнтів рукоділлю або малюванню.

Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.